Rozbudowa drogi krajowej nr 45 między Zawadą i Jełową weszła w kolejną fazę. Rozpoczęły się prace związane z budową nowych mostów nad rzekami Mała Panew, Brynica i nad Kanałem Fabrycznym. Jest to możliwe, dzięki ukończeniu mostu tymczasowego na Małej Panwi.
Wcześniej wprowadzono tymczasowy objazd nad Kanałem Fabrycznym i nad Brynicą.
Kolejny etap prac
Jak informuje opolska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, po wykonaniu obciążeń próbnych mostu tymczasowego nad rzeką Mała Panew i przełożeniu ruchu, wykonawca rozpocznie prace przy rozbiórce starego obiektu. Realizowane są już również prace rozbiórkowe w zakresie starych mostów nad Kanałem Fabrycznym i rzeką Brynica. Trwają także prace ziemne dla budowy wiaduktu nad linią kolejową Opole-Kluczbork, który zostanie poprowadzony w nowym śladzie DK45. Będzie to obiekt jednoprzęsłowy o długości prawie 30 m.
W przyszłym tygodniu wykonawca rozpocznie poza tym prace branżowe i drogowe na kolejnym odcinku krajówki. Aktualnie obowiązuje na tym odcinku kilka zmian w organizacji ruchu w miejscach, gdzie kontynuowana jest wymiana warstw konstrukcyjnych drogi i obowiązuje ruch wahadłowy. Roboty prowadzone są za rondem w Zawadzie, w Osowcu za skrzyżowaniem z ul. Oleską oraz na odcinku w pobliżu rzeki Brynica.
9 km inwestycji
W ramach zadania modernizację przechodzi 9-kilometrowy odcinek, który zaczyna się za rondem w Zadzie, a kończy na połączeniu z przebudowanym już odcinkiem Jełowa – Bierdzany, DK45 zostanie rozbudowana, a jej konstrukcja będzie wzmocniona wraz z podniesieniem nośności do 11,5 t/oś. Zostaną ponadto zlikwidowane niebezpieczne miejsca poprzez rozbudowę trzech skrzyżowań, a na przecięciu z drogą powiatową Kolanowice – Węgry powstanie czterowylotowe rondo.
Inwestycja obejmuje również budowę i częściową przebudowę oświetlenia, odwodnienia, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, infrastruktury technicznej oraz kanału technologicznego. Bezpieczeństwo podróżujących zwiększy poza tym poszerzenie pasów ruchu i korekta łuków poziomowych oraz pionowych. Na odcinku powstaną również chodniki, drogi rowerowe i dodatkowa jezdnia.
Zadanie realizacje firma Duna Polska za 98 mln zł. Planowany finisz inwestycji to 2027 rok.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.